Brak ubezpieczenia w systemie, gdy ubezpieczenie jest?
Są dwie możliwości: błąd systemowy lub niedopełnienie zgłoszenia do ubezpieczenia. Kiedy masz 100% pewności, że to błąd, obstawaj przy swoim.
Co to jest e-WUŚ?
To po prostu elektroniczna weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców. Gdy nie masz ubezpieczenia pokazuje cie na czerwono.Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie NFZ.
Czy ktokolwiek rejestrujący ma prawo do nagłaśniania tego, że pacjent nie jest ubezpieczony?
Absolutnie nie! To czy pacjent ma ubezpieczenie czy nie nie dotyczy osób postronnych i nie powinny być o tym informowane.Nagłaśnianie, rozpowiadanie, czy głośna irytacja z tego powodu to stygmatyzjaca pacjenta.
Absolutnie nie! To czy pacjent ma ubezpieczenie czy nie nie dotyczy osób postronnych i nie powinny być o tym informowane.Nagłaśnianie, rozpowiadanie, czy głośna irytacja z tego powodu to stygmatyzjaca pacjenta.
Czy pacjent ma pod presją zwracać receptę?
Nie. Jeśli została wydana recepta z przysługującą ubezpieczonemu zniżką pacjent nie ma obowiązku zwracania jej lub korygowania na 100% płatności i dopłacania. Ubezpieczonemu pacjentowi przysługuje zniżka
Nie. Jeśli została wydana recepta z przysługującą ubezpieczonemu zniżką pacjent nie ma obowiązku zwracania jej lub korygowania na 100% płatności i dopłacania. Ubezpieczonemu pacjentowi przysługuje zniżka
Lubisz mnie już? Każde polubienie to moja nagroda za pracę.
Prawa i obowiązki pacjenta.
Pacjent nie ma obowiązków wobec ośrodka zdrowia, nocnej pomocy medycznej itp. Natomiast placówka medyczna ma prawo przyjąć pacjenta na wizytę, udzielić pomocy, czy wypisać receptę.
Pacjent nie ma obowiązków wobec ośrodka zdrowia, nocnej pomocy medycznej itp. Natomiast placówka medyczna ma prawo przyjąć pacjenta na wizytę, udzielić pomocy, czy wypisać receptę.
Jak należy się zachować?
Wystarczy podpisać oświadczenie, które drukuje placówka medyczna, NFZ ma się martwi o resztę. pacjentowi wierzy się na oświadczenie. Pacjent nie musi donosić żadnych zaświadczeń o ubezpieczeniu, NFZ ma obowiązek zweryfikować prawdziwość oświadczenia. To NFZ rozlicza się z pacjentem, nie robi tego placówka medyczna.
Przytrafiła ci się taka sytuacja? Nie daj się zastraszyć, jeśli posiadasz ubezpieczenie domagaj się swoich praw i nie pozwalaj na manipulacje, ani wpędzanie w poczucie winy. To błąd systemu nie twój.
Porad możesz szukać w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta,
pod ogólnopolskim BEZPŁATNYM nr tel 800 190 590
Po co o tym piszę? Bo głośnie komentowanie do lekarza, czy w ogóle przyjdę podpisać oświadczenie, że jestem oszustką i że kłamię w żywe oczy jest wyżej wspomnianym stygmatyzowaniem pacjenta. Bo system pokazał źle, to znaczy, że i ja jestem zła i niewiarygodna. Empatia i ludzkie oblicze-tego brakuje w służbie zdrowia.
Wystarczy podpisać oświadczenie, które drukuje placówka medyczna, NFZ ma się martwi o resztę. pacjentowi wierzy się na oświadczenie. Pacjent nie musi donosić żadnych zaświadczeń o ubezpieczeniu, NFZ ma obowiązek zweryfikować prawdziwość oświadczenia. To NFZ rozlicza się z pacjentem, nie robi tego placówka medyczna.
Przytrafiła ci się taka sytuacja? Nie daj się zastraszyć, jeśli posiadasz ubezpieczenie domagaj się swoich praw i nie pozwalaj na manipulacje, ani wpędzanie w poczucie winy. To błąd systemu nie twój.
Porad możesz szukać w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta,
pod ogólnopolskim BEZPŁATNYM nr tel 800 190 590
Po co o tym piszę? Bo głośnie komentowanie do lekarza, czy w ogóle przyjdę podpisać oświadczenie, że jestem oszustką i że kłamię w żywe oczy jest wyżej wspomnianym stygmatyzowaniem pacjenta. Bo system pokazał źle, to znaczy, że i ja jestem zła i niewiarygodna. Empatia i ludzkie oblicze-tego brakuje w służbie zdrowia.
14 komentarze
Naprawdę może zdarzyć się, ubezpieczonego system pokaże, jako nieubezpieczonego?
OdpowiedzUsuńTak, e-WUŚ jest zawodny, ale jak napisałam, oświadczenie, że masz ubezpieczenie wystarczy.
UsuńŻebym to raz się wyświetliła jako nieubezpieczona! Ja idąc do przychodni, zawsze mam ze sobą długopis. W 90% mi się przydaje...
UsuńAle ostatnio miałam lepszą sytuację. Zrobiłam badania na nfz, a następnie... dostałam od nich srogi rachunek jako osoba nieubezpieczona!
O kurcze, ale bałagan :(
Usuństraszne to, straszny bałagan.
OdpowiedzUsuńSystem pokazuje błędy, zawodność maszyny, brak empatii u ludzi, tyle.
UsuńPięknie to opisałaś Kochana. Ośrodek ma nie tylko prawo, ale też obowiązek przyjąć chorego i udzielić mu pomocy. :D
OdpowiedzUsuńO oczywistych sprawach się zapomina.
UsuńDobrze, że o tym napisałaś Bożena, bo szlag mnie trafia: A. kiedy w ogóle muszę mieć do czynienia z państwową służbą zdrowia (tak generalnie), B. kiedy słyszę jak obskurnie traktowani są pacjenci przez personel szpitala czy ośrodka, a im mniejszy ośrodek tym ważniejsza baba w okienku np. rejestracji, C. kiedy personel medyczny próbuje pozbawić pacjenta jego praw. No mam na to alergię. Dobrze by było, żeby wszyscy pacjenci byli świadomi swoich praw, a nie przestraszeni stawali na baczność przed tymi, których obowiązkiem jest nas obsłużyć i zrobić to profesjonalnie. W prywatnych klinikach jakoś można.
OdpowiedzUsuńNasze rejestratorki w ośrodku to bardzo równe babki, tu jednak byłą wewnętrzna rejestracja przed gabinetem do konkretnego lekarza. Warto znać swoje prawa.
UsuńOoni znają tylko swoje prawa. Za to Nasze obowiązki znają na pamięć. Takie sytuacje powinno się nagrywać i udostępnić w necie...
OdpowiedzUsuńTo w sumie każdy powinien mieć kamery, tak, jak w autach są ;)
UsuńPrzykre dla mnie, ale wyciągnęłam wnioski, świadomość praw pacjenta, zresztą działając z FUNDACJA MY PACJENCI, jesteśmy bliskie tematowi :)
Ooni znają tylko swoje prawa. Za to Nasze obowiązki znają na pamięć. Takie sytuacje powinno się nagrywać i udostępnić w necie...
OdpowiedzUsuńPacjent nie jest traktowany z szacunkiem i to jest ogólny problem. Musimy znać nasze prawa i jakoś sobie w tym wszystkim radzić. Zapraszam na stronę www.razemdlazdrowia.pl, gdzie znajdziecie porady dla pacjentów pisane bardzo przystępnym językiem ;-)
OdpowiedzUsuń